مقالات آموزشی

شیلنگ پیسوار چیست و انواع مختلف آن

شیلنگ پیسوار چیست

شلنگ پیسوار چیست؟ ، انواع شلنگ پیسوار یا حصیری ، شلنگ پیسوار(حصیری) یکی از اتصالات ارتباطی بسیار مهم قابل استفاده در سیستم لوله کشی آب ساختمان ها می باشد. این شیلنگ ها بر اساس جنس به کار رفته در رویه و داخل آن قیمت متفاوتی دارند.جهت مشاهده لیست قیمت شیلنگ حصیری پیسوار کلیک کنید.

با استفاده از این قطعه می توان تجهیزات لوله کشی به لوله تامین کننده آب ساختمان را متصل نمود. در واقع با کمک شلنگ پیسوار دو عدد شیر پیسوار جهت جریان آب به یکدیگر مرتبط می شود.

در ظاهر شلنگ پیسوار شبیه شیلنگ آب است، با این تفاوت که به صورت لایه لایه و توری شکل ساخته شده است،تا استقامت ان بالا برود، همچنین مهره موجود در دو طرف ابتدا و انتهای شیلنگ پیسوار قرار گرفته که امکان اتصال شلنگ به شیر پیسوار را فراهم می نماید.با کمک شلنگ پیسوار نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی آب و تجهیزات مرتبط به آن بسیار ساده تر شده است.

انواع مختلف شلنگ پیسوار را نمی توان به صورت مستقیم به لوله آب متصل کرد.

به همین دلیل است که معمولاً آن را بعد از شیر کنترل جریان (شیر پیسوار) در همان قسمت از سیستم لوله کشی آب وصل می کنند.

موارد استفاده از انواع شیلنگ پیسوار چیست

شلنگ پیسوار انواع مختلفی دارد که وظیفه ارتباط بین شیرهای ظرفشویی، روشویی، سینک، توالت فرنگی، و … به لوله اصلی آب را برعهده دارد.

  • لوله کشی آب سرد و گرم سینک ظرفشویی
  • سیستم لوله کشی آب در زمان نصب توالت فرنگی
  • لوله کشی ماشین ظرفشویی
  • لوله کشی آب سرد و گرم روشویی
  • لوله کشی آب یخچال
  • لوله کشی ماشین لباسشویی تزجمله موارد استفاده میباشد.

انواع شیلنگ پیسوار

شیلنگ پیسوار از متریالهای متنوع در ساخت ان استفاده شده است.لایه داخلی شلنگ پیسوار معمولا از جنس مواد پلاستیکی از قبیل PEX (پکس) ، ترمو پلاست (Termo Plus) و PVC میباشدکه وظیفه ان عبور آب بصورت بهداشتی وایمن تر از خود می باشد و در برابر فشار و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد. لایه خارجی شلنگ پیسوار از تورهای استیل، آاومینیوم وترکیبی از آلومینیوم والیاف وپلاستیک بافته می شودکه از نظر ظاهر بصورت براق وغیره براق دیده می شود. تمامی شلنگهای گفته شده بدلیل تحمل بالای گرما، برای هر دو نوع آب سرد و گرم استفاده می شودو برای لوله کشی آب آشامیدنی بحز شلنگ PVCبسیار مناسب می باشد. زیرا در برابر پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
تولید کننده شیلنگ پیسوار حصیری

شیلنگ حصیری پیسواری و پکیجی

این شیلنگ ها درواقع همان شلنگ پیسواری با قطر ۱۲-۸ ویا پکیجی با قطر۱۹-۱۳میباشد وبه دلیل نوع بافت که شبیه حصیر میباشد نام گذاری گردیده است ودولایه می باشند. جنس بافت زیرین از پلیمر یا پلاستیک و بافت پوششی و خارجی آن از آلومینیم ، استیل والیاف ترکیبی بوده و به صورت حصیر بافت می شود. دارای استحکام و مقاومت بالایی است و بسیار انعطاف پذیر هستند.

شیلنگ پیسوار برنجی

شلنگ پیسوار برنجی از قدیمی ترین نوع شلنگ هاست. از آلیاژ برنج ساخته می شود. در برابر آب مقاومت خوبی ندارد و در گذر زمان دچار خوردگی می شود و باید تعویض گردد. انعطاف پذیر نیستند طوری که برای نصب نیاز به متخصص تاسیسات دارند وکلا تولید آن منسوخ شده است.با استفاده از این نوع شلنگ علاوه بر مرتبط کردن دو عدد شیر، می توان از طریق نصب شیر پیسوار بر روی آن کنترل جریان همان قسمت را نیز در دست داشت.از طرفی تنوع مدل شلنگ پیسوار در داشتن دندگی نر یا ماده امکان استفاده از این محصول را در اکثر تجهیزات با هر نوع سایز و طول فراهم کرده است.

نصب شلنگ پیسوار به سادگی امکان پذیر است، فقط کافیست مهره شلنگ را به شیر آب متصل کنید.

انواع شیلنگ پیسوار از نظر جنس

  1. شیلنگ پیسواری رویه استیل و داخل PEX
  2. شیلنگ پیسواری رویه استیل و داخل ترمو پلاست (Termo Plus)
  3. شیلنگ پیسواری رویه استیل و داخل PVC
  4. شیلنگ پیسواری رویه آلومینیوم و داخل PVC
  5. شیلنگ پیسواری رویه الیاف و داخل PVC
  6. شیلنگ پیسواری رویه آلومینیوم الیاف
دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
شلنگ حصیری

خصوصیات شلنگ پیسوار چیست

  • نصب راحت توسط دست و یا با کمک آچار لوله کشی
  • مقاوم در برابر جذب رسوبات ، زنگ زدگی و پوسیدگی به دلیل لایه داخلی آن
  • دارای مقاومت بالا در برابر فشار ۲۰ بار
  • انعطاف پذیری بالا به دلیل فلز توری شکل بافته شده در لایه خارجی شلنگ
  • دارای سایزها  و طول بسیار متنوع به منظور نصب در کلیه تجهیزات آبرسانی ساختمان ها
  • قابل استفاده در سیستم آب گرم و سرد ساختمان

قیمت شلنگ پیسوار

شلنگ های پیسوار قیمت های متنوع و متفاوتی دارند و با توجه به جنس استفاده شده در تولید آن و قیمت مواد اولیه به کار رفته در آن ، قیمت آن تعیین میگردد .و به دلیل نوسانات بازار قیمت آن متغیر است و نمیتوان به صورت دقیق بیان کرد.لیست قیمت شیلنگ حصیری را در زیر ببینید

 


کارگاه تولید شیلنگهای حصیری شیرمارکت

مجموعه شیرمارکت با برند RIGL،،(ریجل )با سالها فعالیت در زمینه تولید انواع شلنگ های حصیری (پیسواری) و قابل انعطاف ، تولید شیلنگ های حصیری پیسواری ، آبگرمکنی، پکیجی، تکپایه و تنسویی را در کارخانه خود انجام میدهد، برای سفارش انواع مختلف شیلنگ دوسرمهره و پیسواری با جنس های رویه و داخل متنوع میتوانید با شماره های ما در تماس باشیدو کیفیت تولید ونازل بودن قیمت را نسبت به همکاران دیگر متوجه شوید. همچنین میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین سفارش عمده داشته باشید و در تهران  به صورت فوری دریافت نمایید.
محصولات ما گارانتی تعویض بدون قید وشرط دارد وکیفیت را ما تضمین میکنیم.

1 نظر در “شیلنگ پیسوار چیست و انواع مختلف آن

  1. نادر گفت:

    مطلب خوب و جامعی بود.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *